Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení slovní zásoby u předškolních dětí
Brožová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce Hodnocení slovní zásoby u předškolních dětí je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část této práce s logopedickou tématikou se ve čtyřech kapitolách zabývá popisem slovní zásoby českého jazyka, dále pak psychickým vývojem dítěte do období školní zralosti, vývojem řeči dítěte rovněž do období školní zralosti a nakonec představením diagnostických materiálů užívaných v České republice pro diagnostiku školní zralosti a úrovně lexikálně-sémantické roviny. V části praktické je popsaný výzkum kvantitativního charakteru, který byl proveden na dětských respondentech v předškolních třídách běžných mateřských škol. Hlavním cílem logopedického šetření byla modernizace a ověření testové sady pro testování aktivní slovní zásoby. Vycházelo se z předpokladu, že v současné době je v České republice nedostatek vhodných materiálů pro testování slovní zásoby. Vzniklá testová sada by mohla sloužit i jako subtest při posuzování školní zralosti. Závěry šetření byly srovnány s reálnou situací testovaných dětí na podkladě sdělení jejich pedagogů. Součástí praktické části je stanovení výzkumných cílů a hypotéz, poté vlastní popis výzkumu, ověření stanovených hypotéz a definování závěrů výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj řeči, aktivní slovní zásoba, dítě předškolního věku, školní zralost,...
Slovní zásoba současné dětské populace
Pánková, Tereza ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předkládaná práce se zabývá lexikálně-sémantickou rovinou jazyka u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na slovní zásobu aktivní i pasivní. První část nastiňuje teoretický základ za použití odborné literatury. Pojednává o vývoji řeči z hlediska jazykových rovin, diagnostice a vývoji slovní zásoby a osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části je pak popsán vlastní výzkum slovní zásoby, který byl proveden za použití testu Test aktivní a pasivní slovní zásoby, který byl vytvořen na podkladě zahraničního testu CREVT-2 a hodnotí úroveň slovní zásoby. Testování bylo realizováno ve čtyřech mateřských školkách. Testována byla populace dětí intaktních ve věku 4, 5, 6 až 7 let. Jednotlivé věkové skupiny jsou mezi sebou porovnávány a jsou zjišťovány rozdíly mezi nimi. Výzkumná část hodnotí úroveň pasivní i aktivní slovní zásoby předškolních dětí a měla by poukázat na důležitost rozvoje slovní zásoby v tomto věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.